Odgovor radnica i radnika Valamara slugi kapitala Lucianu Mrzliću

Odgovor radnica i radnika Valamara slugi kapitala Lucianu Mrzliću

Radnici Valamara su vidjeli komentar katoličkog vjernika koji je dao Lucian Mrzlić i koji u svom komentaru ne spominje niti jednom rječju lošu odluku uprave Valamara i SIKD-a koji su otvoreno zakinuli većinu radnika Valamara za ono što im pripada. U svom nedostatku solidarnosti prema radnim kolegama on se i ne osvrće na počinjenu nepravdu. Ovo je inače pravednost za koju se sluge kapitala poput Mrzlića zalažu, a ako je Mrzlić pravi katolik onda je on i protiv istospolnih brakova, protiv raskidanja Vatikanskih ugovora i protiv pobačaja i prava žena na pobačaj jer u suprotnom ne bi bio pravi katolik već ono što Kierkegaard naziva "postojećim kršćaninom" ili fejk vjernikom. U njegovom komentaru prožetom self help mantrama o tome da treba imati pozitivan stav, na drugoj strani stoji većina zakinutih poštenih radnica i radnika Valamara. U tom kontekstu, komentar izgleda poprilično groteskno. Njegov PR komentar služi i tome da dobije i koji bod od nadzornog odbora za čestito branjenje kapitala, tog zlatnog teleta kojemu služi. Imajući sve ovo u vidokrugu, sluga kapitala Lucian Mrzlić nepravednu odluku Valamara koja ide protiv većine radnika, opravdava. Dobro ste pročitali, opravdava. Neka pita radnice koje prehranjuju svoje obitelji kako se one osjećaju nakon što ih je Valamar zakinuo za zasluženo, neka pita sobarice koje su gnjevno potrgale ugovore i sve ostale radnike i neka njima prodaje retoriku o pozitivnom stavu. Veoma kršćanski!

Religija je inače poznata po tome da služi za daljnje omamljivanje radničke klase. Radnici moraju shvatiti da je ekonomsko ugnjetavanje pravi izvor religijskog varanja čovječanstva. Religija samo potpomaže buržoaziju u daljnjem ugnjetavanju radnika. Umjesto da se bore na ovom svijetu za pravednost i za sve te zakinute, religija im nudi čarobne odgovore, svijet je i ovako nepopravljiv i ne može se promijeniti, ali ako ste dobri u ovom prolaznom svijetu za koji se ne treba boriti, dobiti ćete zasluženu nebesku nagradu. Htjeli bi popraviti svijet tako da ukinu tikkun olam, popravak svijeta, svatko od nas je odgovoran za dobrobit društva u cjelini, a ne samo za dobrobit nekolicine kapitalista nauštrb većine. Religije se fokusiraju na drugi svijet, ne fokusiraju se na ovaj svijet i pri tome pomažu u daljnjem ugnjetavanju slabijih i nemoćnijih. Religija je opijum za narod, opijum koji tješi ugnjetane, umjesto da se ugnjetani ustanu i bore protiv nepravde.

Kada bi Mrzlić dosljedno živio svoju vjeru, tada bi on težio i društvu u kojem žene nemaju pravo na pobačaj jer u suprotnom bi se našao u proturječnoj poziciji gdje bi se njegove katoličke vrijednosti sukobile sa sekularnim vrijednostima, sa pravom na izbor svake žene na pobačaj.

U komentarima na njegovu objavu možemo čitati i sljedeće. Jedna osoba je tako napisala da će uvijek biti diskriminacije i nepravde čime direktno priznaje da je učinjena nepravda prema većini poštenih i korektnih radnica i radnika Valamara i time ne staje uz njih već nepravdu opravdava, a šta Mrzlić radi? Lajka komentar sa srčekom. Taj čovjek smatra da se ne treba boriti kako bi se ispravila načinjena nepravda prema većini radnika. Njemu je potpuno normalno da većina radnika ne dobije zasluženih 7,200 za odrađenu sezonu. Toliko daleko ide kapitalistička propaganda. Iako priznaje postojanje nepravde, da je većina radnika zakinuta, smatra da se ne treba boriti da se nepravda ispravi već da treba prihvatiti nepravdu jer pojedinac ništa ne može promijeniti, a upravo je pojedinac kamen temeljac kapitalističke propagande. U svom komentaru obrane Mrzlić, Valamarov PR-ovac je i protiv Rawlsovog principa pravde. Očito je da na privatnom fakultetu na koji je išao, Rawlsa uopće i ne uče. Kako je protiv Rawlsovog principa, Mrzlić je za meritokratske bonuse koje je uveo Valamar, da najbolji dobiju više jer moramo težiti društvu gdje najbolji vladaju. Ne razumije da je meritokratsko nagrađivanje na osnovi sposobnosti u suštini loše za društvo jer povećava nejednakost. To je pokazao Rawls, jedan od najvećih teoretičara pravednosti. Rawls je tu bio jasan. Bolji i sposobniji će uvijek dobiti više od onih koji su nesposobniji i kako bi taj nesrazmjer nekako smanjili, moramo nagrađivati one lošije zato što će sposobniji i ovako zaraditi više od njih. Nije jasno kako katolik koji se vodi Isusovim učenjima teži najboljima, a ne ugnjetanima, slabijima, nemoćnijima i siromašnijima, sve ono za što se njegov uzor u vjeri zalagao. Jel to Lucian izdao Isusa kao Petar? Postoji pretpostavka da kad bi Isus uvidio koja je nepravda u Valamaru učinjena spram većine radnika, da ne bi kao Lucian stao na istu stranu jer Isus je bio upravo uz nemoćnije, slabije, ugnjetane, pa je potpuno logično zaključiti da bi Isus bio uz one radnike koje je Valamar svojom nepravednom odlukom zakinuo.

Meritokratskim bonusima, smatra Rawls, se samo povećava nejednakost u društvu. I stoga od dva konobara, onog nesposobnijeg, šeprtljavijeg, ružnijeg i onog sposobnijeg, boljeg, ljepšeg, Rawls će dati bakšu nesposobnijem iz razloga što će bolji konobar i ovako dobiti više bakše od lošijeg konobara. Mrzlić želi meritokratsko društvo nejednakih gdje samo najbolji vladaju, za slabije, nemoćnije njega nije briga koliko crno ispod nokta, on bi srezao i socijalu kada bi bio u poziciji da to učini čime bi zakinuo upravo najslabije u društvu.

Isto tako u komentaru čitamo da je on sve sam postigao. Riječ je o poznatom kapitalističkom mitu o "self made man". Ja sam zaslužan za sve i nitko drugi. Kao da društvo, okolina, ne igraju ulogu u tome. Kritizira da se tekst pisao iz osobne perspektive, a ujedno je njegov tekst također pisan iz osobne perspektive. Najvažnije i ono što radnici moraju znati je da nigdje u tekstu uopće ne spominje lošu odluku Valamara i SIKD-a gdje su zakinuli većinu radnika za 7,200 kuna za ovu sezonu koju su skupa odradili sa ostalim radnicima, ali Valamar je jednima dao, a druge, većinu, je zakinuo. I sad jednostavno pitanje. Jel je to nepravda?

Naravno da je.

To je čista nepravda, ali on se na tu nepravdu uopće ne obazire, niti spominje onih 5,000 kuna bonusa za iduću sezonu koju opet neće dobiti svi radnici koji dođu i umjesto da ide protiv nepravedne odluke, da se usprotivi (on izabire biti na strani moćnih) i o tome šuti kao zaliven. Dapače, kad bi progovorio, možda bi izgubio i posao što bi bilo kontraproduktivno za njegovo uspinjanje na ljestvici. Tu je srž gdje vidimo da je njegov tekst u suštini antiradnički. Lucian Mrzlić osim što dolazi iz nezavisne liste Romana Carića, ljubitelj je i mesije Rimca i Infobipa, on je običan promotor interesa poduzetničke klase, a ne radničke klase. Tako je naučen od strane sustava koji ga je u to indoktrinirao. Već od samog rođenja djeca sisaju kapitalističku propagandu, a kada malo porastu buržujsko školstvo obavi daljnju indoktrinaciju i formiranje njihovog svjetonazora koji u suštini služi tome da se brani kapitalizam.

Poruka radnicama i radnicima Valamara: ne vjerujte slugama kapitala jer oni ne gledaju vaše interese već interese kapitala i dioničara. Oni gledaju onu malu manjinu ljudi koja se bogati na leđima radničke klase, sve te Rimce, Todoriće i ostale kapitaliste. To su njihovi heroji kojima oni teže. Ali u toj utrci samo neki mogu biti Rimac, svi drugi će biti mali poduzetnici i propasti će na tržištu od većih riba. Zašto bi Rimac dobio sve za projekte koje neće ostvariti, zašto bi on dobio novac od poreznih obveznika koji će otići u vjetar, a mali poduzetnici ne? Interesi radnika u suprotnosti su sa interesima te manjine koje zastupa i sluga kapitala, Lucian Mrzlić.

Borite se protiv nepravde!

Tražite povećanje plaće sa 5,000 na 7,000 iduće sezone, tražite da se nepravda ispravi i da svi radnici dobiju zasluženo, a ne samo neki. Nemate ništa za izgubiti osim svojih lanaca.

Šutnja je odobravanje.

Which side are you on?