HNS-ova reforma kurikuluma - socijalni darvinizam i tržišni fundamentalizam

HNS-ova reforma kurikuluma - socijalni darvinizam i tržišni fundamentalizam

HNS-ova podrška prosvjedima za kurikularnu reformu jasno je kalkulirana podrška u svrhu instrumentalizacije prosvjeda za stranačke oportunističke manevre (Vlada Hrastu i U ime obitelji odobrila eutanaziju reforme obrazovanja). Iza podrške prosvjedima stoji prizemna računica koalicije s HDZ-om i preuzimanja sektora obrazovanja.

Kakvo to obrazovanje imaju na umu HNS-ovci postaje jasnije kada se prisjetimo dosega promjena u obrazovanju nekadašnjeg direktora trgovačkih lanaca Predraga Štromara koji sada stoji na čelu promocije HNS-ova preuzimanja sektora obrazovanja (Štromar u pismu članovima HNS-a pokušao objasniti zašto su ušli u koaliciju s HDZ-om). Kao župan u Varaždinu svojim je vrhunskim doprinosom smatrao tek jedno – suradnju s poduzetnikom Nenadom Bakićem i njegovim Institutom za razvoj i inovativnost mladih (Predrag Štromar: 'Nismo željeli čekati Vladu, sami provodimo reformu školstva').

Bez ikakve provjere metodološke utemeljenosti, kao i ozbiljnije elaboracije projekta u sklopu hrvatskog obrazovnog kurikuluma, pa i bez uvida u kompetencije onih koji projekt vode – supružnika Bakić i njihovih suradnika – robotika se na privatnički način uvela u varaždinske škole, kao i škole diljem Hrvatske. Pri tome je Bakić parazitirao na javnom sektoru koristeći prostore škola te uključujući učitelje i učiteljice koji su poklanjali svoje slobodno vrijeme kako bi volontirali na projektu.

Bakić istovremeno zagovara otpuštanje tih istih učitelja i učiteljica smatrajući da ih je "na žalost možda danas previše u školama", te da ih treba "svesti na primjerenu mjeru". (Razgovor s Nenadom Bakićem). Svesti ljude na "primjerenu mjeru" znači uvesti brutalni socijalni darvinizam prema kojem će rezanje sredstava "omogućiti da se uz isti proračunski izdatak najbolji nastavnici daleko više plate". Sada postaje jasnije da su isti oni ljudi koji su izašli na ulice za kurikularnu reformu, upravo i cilj te reforme. Poput ovčica koje svojevoljno odlaze na klanje, učiteljice i učitelji platiti će cijenu vlastita humanizma.

Dakle, može se naslutiti u kojem smjeru reforma kurikuluma s HNS-om na čelu može ići. (Na čelu te reforme čak ne stoje neki HNS-ovi članovi i članice povezani s obrazovanjem, već sitnopoduzetnički duh direktora trgovačkih lanaca Predraga Štromara.) Lako je previdjeti da će se inzistirati na tome da se pod prividom zagovora tzv. STEM revolucije i transportiranja Hrvatske iz 19. u 21. stoljeće, zapravo legitimiraju "oštri rezovi". No to nisu, jasno je, baš nikakvi "rezovi", već borba za moć kako bi se preusmjerilo sredstava iz javnog u privatni sektor (Nenad Bakić – goni uhljeba da uhljebiš svoga).