Dijete u školi na mreži, roditelju slobodno na poslu!

Dijete u školi na mreži, roditelju slobodno na poslu!

Zašto bi roditelji djece na online nastavi trebali imati slobodno na svome regularnom poslu?

Predsjednica Udruge osnovnoškolskih ravnatelja za medije je objasnila što u online nastavi jest i što nije moguće. Govorila je o tehničkim mogućnostima provođenja online nastave na način da profesor stoji u učionici, a 20 učenika prati to kod kuće. Antonija Mirosavljević je istaknula da je tako nešto moguće u Gradu Zagrebu, ali u nekim manjim sredinama to nije moguće. I te tehničke (ne)mogućnosti vlada nije riješila, evo, već treću školsku godinu. Roditelji se susreću s problemima s kakvima su se susretali na samom početku pandemije koja nas je opet iznenadila.

Ova dva dana online nastave u nekim razredima nekih osnovnih škola provedena je putem radnih listića - djeca su dobila radne listiće koje moraju riješiti, dok bi u redovnoj nastavi ponovila staro gradivo, upoznala se s novim i tek onda mogla riješiti zadatke. Prošle školske godine, nekoliko dana pred zimske praznike, online nastava bila je putem Viber poruka kao i online nastava tijekom pretprošle godine. Poruke sa zadacima ne mogu zamijeniti sat od 45 minuta gdje je jedan učitelj skroz posvećen djeci koja moraju savladati određeno gradivo. Trenutno je ovo ozbiljan problem roditelja koji rade jer je sav teret provođenja nastave prebačen na njih.

Većina nas nije pedagoške struke i potrebno nam je znatno više vremena da odradimo s djecom nastavu koju bi u normalnim okolnostima odradio učitelj. No, kad smo već zakinuli djecu za obrazovanje, barem dajmo roditeljima vrijeme da to učine kako znaju i mogu, a da pri tome ne moraju raditi dva posla - jedan plaćeni i jedan neplaćeni - roditelji trebaju dobiti slobodne dane na svom poslu kada su im djeca na online nastavi jer nastavu kroz Viber i ostale poruke djeca ne mogu sama pratiti - i gledajmo na to ovako - roditelji su preusmjereni na drugo radno mjesto, te sada rade posao učitelja. Ili, jednostavno, prestanimo se praviti da je neulaganje u obrazovni sustav normalna stvar, jer vlada je do sada mogla osigurati svoj djeci mogućnost praćenja online nastave na način da je učitelj u školskoj ili improviziranoj učionici, a djeca nastavu prate od kuće.